vineri, 22 mai 2009

"Mai intai sa-i salvam pe ai nostri"

Da.
Nu pot sa-mi scot fraza asta din cap. Am uzit-o acum cateva saptamani la emisiunea lui Maruta, cand a fost Liana Stanciu sa promoveze o campanie de strangere de fonduri pentru Spitalul Budimex. Ii indemna pe oameni sa trimita un sms (in valoare de doi euro) pentru ca nu stiu ce sectie din acest spital sa fie modernizata. O.K. Foarte frumos. Si eu am fost de multe ori cu copiii la acest spital, si eu vreau sa am un loc profesionist in care sa-mi tratez copiii daca, Doamne Fereste, ar fi nevoie. Problema e ca, in aceeasi perioada, pe alte posturi, aparea si Sandra Stoicescu care promova o alta campanie umanitara (prin aceeasi metoda cu sms-ul), pentru copiii dintr-o tara africana (parca). Imi cer scuze, dar nu mai tin exact minte. Oricum era o situatie destul de disperata cu acei copii (am vazut cateva imagini dintr-un reportaj la fata locului, si mi-a atins sufletul).
Si, cum spuneam, Liana Stanciu a indemnat oamenii sa voteze, emisiunea era pe terminate, Maruta isi lua ramas bun, timp in care o aud pe doamna Stanciu: "Trimiteti sms. Trimiteti sms, sa-i salvam mai intai pe copiii nostri, nu pe cei de prin alte tari. Mai intai ai nostri." (facand trimitere directa la campania Sandrei Stoicescu).
Cuvintele astea ma bantuie de-atunci. Poate gandul Lianei Stanciu a fost absolut bine-intentionat, dar transpus in cuvinte a sunat mizerabil. N-as putea sa pun exact degetul pe ce ma deranjeaza. Dar ceva m-a tulburat cu siguranta. Copiii sunt fiinte nevinovate, indiferent de rasa. Cum sa alegi intre ai lor si ai nostri? Dar de ce nu toti in acelasi timp? De ce sa nu ii facem fericiti pe toti copiii de pe Pamant? Cate un suflet de mama e sfasiat pentru orice copil ce sufera, chiar daca acel copil e sarac sau bogat, negru sau alb, urat sau frumos, sanatos sau cu handicap. Cum sa alegi? De ce? De ce trebuie sa faci o asemenea remarca?
Poate cineva sa-mi explice? De ce "mai intai ai nostri"? De ce nu "sa-i salvam pe toti"?

2 comentarii:

Anonim spunea...

se numeste instinct de conservare... si sa nu fim ipocriti

Anonim spunea...

Oare au avut nevoie vreodata copiii romani de ajutorul financiar al altor tarii? Copii bolnavi de SIDA si pe care singuri romanii nu reuseau sa-i ajute? Chiar asa sa nu fim ipocriti.

A te smeri sau a te mindruta? Aceasta-i intrebarea zilei

  Astazi o sa va prezint demonstratia faptului ca d-l Mindruta e un parerolog chiaun cu capul. Habar n-are de nimic, iar confuzia permanenta...