marți, 5 mai 2009

Chestie de perspectiva

Stefan Banica Jr. e o figura. E greu sa nu rescunosti asta. Pana si un copil iti poate spune asta. Fi-mea l-a observat pe la trei- patru ani, dupa prima editie a emisiunii "Dansez pentru tine". Tot prin Stefan, de fapt, prin intermediul talentului sau de artist, Fi-mea s-a prins ca oamenii pot canta si dansa intr-un fel ciudat ("rock & roll").
Anyway, nu asta voiam, de fapt, sa spun. La putin timp dupa ce s-a obisnuit cu imaginea lui Stefan Banica Jr. la televizor, fi-mea l-a vazut tot la tv pe Presley. Da, Elvis Presley. Canta si dansa una dintre cele mai cunoscute piese ale sale. Fi-mea l-a urmarit o perioada, s-a intors spre mine si mi-a spus pe cel mai serios ton cu putinta: "Uite, mami, asta il imita pe Stefan Banica Jr."
Bineinteles ca i-am replicat imediat ca Banica il imita pe Elvis. A trebuit sa-i explic, dupa aceea, cine este Elvis, ce canta, de ce Banica il imita pe Elvis si nu invers, asa cum spusese ea, si, in general, a trebuit sa-i explic ce e ala rock, ce e ala regele rock&roll-ului si multe alte chestii.
Mai tarziu, mi-am dat seama cum e cu perspectiva. Daca fi-mea l-ar fi vazut mai intai pe un tinerel pe o scena, undeva, dansand rock&roll, ar fi spus pe urma, ca Banica il imita pe respectivul. Si, abia mai apoi, ca Presley il imita pe Banica.
Putem sa apreciem lumea din care facem parte in functie de informatiile pe care le avem. Poti judeca pe cei din jur sau o situatie, in functie de informatiile pe care le detii. Iar daca informatiile nu sunt corecte sau daca nu ai pe cineva care sa te traga de maneca si sa-ti spuna ca ai gresit, poti judeca stramb, desi tu poti fi convins ca ai dreptate. Nimeni nu are, insa, toate informatiile, deci nimeni nu detine Adevarul cel mare. Totul e relativ, deci. Am mai spus-o. Totul tine de perspectiva. De conjuctura. Important e sa ai Credinta. Sa incerci sa fii cat de bun poti fi tu.

Niciun comentariu:

A te smeri sau a te mindruta? Aceasta-i intrebarea zilei

  Astazi o sa va prezint demonstratia faptului ca d-l Mindruta e un parerolog chiaun cu capul. Habar n-are de nimic, iar confuzia permanenta...